Rotelli MT 440 – потужна італійська модель, сумісна зі встановленими на широких стовпах розпашними воротами
Модель Rotelli MT 440 – одно з кращих пропозицій автоматики для розпашних воріт на нашому ринку.
При купівлі цієї моделі діє кілька особливо привабливих пропозицій:
- Окрім трирічної гарантії діє акція річного тест-драйва – протягом року привід можна повернути або замінити іншою моделлю.
- Доставка до найближчого відділення компании-вантажоперевізника здійснюється в найкоротший термін.
- Ніяких передоплат і переплат – купівля оплачується при отриманні, причому без зайвих націнок, оскільки ми офіційно представляємо завод-виготівник, а не виступаємо посередниками.
- Різнобічна допомога в монтажі своїми руками: забезпечимо покроковими інструкціями, зробимо передпродажну підготовку, при необхідності надамо консультацію нашого технічного фахівця в телефонному режимі.
- У нас власний сервісний центр, де клієнти обслуговуються по гарантії і отримують допомогу надалі. Запчастини є в наявності і за демократичними цінами.
Rotelli MT 440 – італійська лінійна телескопічна модель з повністю металевим черв'ячним редуктором, потужним двигуном, переконливим ходом штока, багатофункціональним, але при цьому простим блоком управління. І що важливо – привід сумісний з широкими опорними стовпами. При цьому вартість цієї техніки значно нижче аналогів з рівноцінними можливостями.
Сам привід і блок управління робляться на заводі в Італії і відповідають жорстким європейським стандартам. Периферійні пристрої в комплект підбираються надійні, але з дешевших китайських аксесуарів для здешевлення системи. У мінімальній комплектації доповнюється пультами ДУ, за бажання може доповнюватися фотоелементами, сигнальною лампою, GSM-модулем і деякими іншими корисними аксесуарами.
Достоїнств у моделі дійсно багато. Основні розглянемо детальніше.
Потужний двигун і довгий шток – запорука високої ефективності
Для деяких європейських країн, де зими м'які, вітру сильного не буває, а самі стулки робляться мініатюрними і гратчастими на вузьких опорних стовпчиках, підійдуть практично будь-які лінійні приводи. Там потужності в 80-150 Вт буває досить.
У нас взимку можливі сюрпризи на зразок обмерзання воріт, налипання снігу, примерзання стулки, так що додаткові зусилля життєво потрібні. Ще більше сил потрібно для компенсації дії вітру на глухі ворота. Для різних регіонів України середнє значення вітрового тиску складає від 40 до 60 кг/м2, але пориви можуть бути і набагато сильніше.
Слід врахувати, що навіть важкі, але добре відрегульовані ворота без вітру вимагають мінімальних зусиль для переміщення стулок, а ось для руху проти вітру (чи утримання при попутному) сил знадобиться дуже багато, і це сухими цифрами в інструкції не передбачено.
Привід з недостатнім запасом сил не потягне або швидко зноситься від роботи з перевантаженнями, а підібраний без урахування додаткових навантажень зовсім зламається. Тому для Rotelli MT 440 застосували відразу два способи забезпечення достатнього тягового зусилля.
- По-перше, економити на потужності не стали. Двигун на 320 Вт дозволяє моделі справлятися з непростими кліматичними умовами і традиційно великими стулками.
- По-друге, застосували телескопічний тип конструкції з ходом штока на цілих 400 мм для додатка сил ближче до краю стулки.
Так аналоги часто обмежуються ходом до 300 мм, до того ж нерідко взагалі виконуються як повзункові, де каретка ходить уздовж гвинта в межах корпусу. Кріпитися до воріт вони будуть явно ближче до петель і далі від краю стулки, що автоматично підвищує навантаження.
Телескопічний же шток висувається за межі корпусу, а завдяки збільшеному ходу може кріпитися значно ближче до краю. Завдяки цьому саме переміщення здійснюється без зайвих зусиль, а ось утримання стулок в крайніх положеннях опиняється ефективнішим і надійнішим.
Звичайно, брати цю модель на ворота, близькі до теоретичного обмеження, - 3,5 м по ширині (при вазі до 250 кг) або 800 кг по вазі (при ширині до 1,5 м) - не варто, оскільки ці межі узяті без урахування вітрового навантаження. Зате з 2-2,5 метровими глухими стулками працювати техніка буде відмінна.
Сумісність з широкими опорами
Традиційно у нас роблять цегляні або кам'яні опорні стовпи, навішуючи стулки посередині. При відкриванні воріт назовні це грає на руку: залишається досить місця для кріплення кронштейна з боку петель. Але ось при відкриванні воріт всередину привід кріплять на сторону, обернену в двір, тому велике видалення від кута стовпа до петель стає перешкодою для використання багатьох моделей лінійної автоматики. Обумовлюється це тим, що кріплення штока буде ближче за розрахункове видалення від петель, де необхідно докладати абсолютно інших зусиль, привід підходитиме під кутом більше допустимого максимуму, а в деяких випадках кут стовпа зовсім не дасть дотягнутися до стулки.
У монтажних параметрах одних приводів обмеження стоїть на 6 см, інші «дотягуються» на 10-15 см, і зовсім вже небагато можуть здолати поріг в 18 см. Іноді помилки вибору намагаються виправити вирубуванням ніш в самому стовпі, щоб наблизити техніку на розрахункову відстань. Це не лише негарно, але і послабляє опори.
Раніше брали важільні моделі, для яких широкі стовпи проблемою не є. Але така техніка складніше і значно дорожче в порівнянні з лінійною, розрахованою на аналогічні навантаження.
Для Rotelli MT 440 цілком нормальним вважається віддалення петель від кута на відстань до 25 см, а в деяких випадках допустимий до 30 см. Цього цілком досить практично для будь-яких опорних стовпів. Ніяких перевантажень при цьому техніка випробовувати не буде. І переплати не буде потрібно.
Конструктивні особливості
Кожен вузол приводу максимально продуманий і надійний, щоб техніка дійсно справлялася зі своїми завданнями.
Двигун потужний, з мідними обмотками і тепловим реле для захисту від перегрівання. Верхнє розташування мотора в приводі не допускає ситуації із скупченням вологи в склянці, здатної закоротить движок.
Редуктор черв'ячний, простий і ефективний водночас.
Обертання сталевого черв'яка передається на бронзову шестерню, а з неї – безпосередньо на ходовий гвинт без додаткових передач.
На валу редуктора встановлені надійні підшипники закритого типу з гумовометалевим пильовиком. Якісне мастило в достатній кількості ефективно захищає поверхні, що труться, від зносу.
Редуктор повністю металевий, без полімерів. Це важливо. Мало того, що пластик по міцності просто не порівнянний із сталлю і бронзою, так на нього ще несприятливо впливають знижені і підвищені температури. Плюс «переварити» високу потужність може лише міцний редуктор зі зносостійких матеріалів без слабких місць. І це забезпечено в цій моделі.
Багатозахідний трапецеїдальний ходовий гвинт робить зчеплення каретки з гвинтом міцнішим і надійнішим. Він же забезпечує саогальмування, а в сукупності з безповоротною черв'ячною передачею це дозволяє відмовитися від додаткових соленоїдів в якості блокуючого механізму, а також від замків на не занадто широких воротах.
Корпус не схильний до корозії. Редуктор розміщений в оболонці, відлитій з алюмінієвого сплаву.
З нього ж зроблені вуха для кріплення.
Сам шток виконаний з нержавіючої сталі.
За відсутності електроенергії задіюється ексцентриковий механізм розблокування. Спеціальні ключі для цього йдуть в комплекті. Свердловина під них розташовується збоку корпуси для захисту від попадання води.
Будова досить проста. Модель можна легко розкрутити на складові і зібрати знову. Спецобладнання не знадобиться – досить ключа-шестигранника. Ремонтопридатність висока - будь-яку запчастину можна замінити. При цьому простота конструкції знижує саму вірогідність поломки, спрощує діагностику і ремонт.
Блок управління і його особливості
Блок управління виносний. У пластиковому коробі окрім плати управління розміщуються конденсатори, для яких навіть передбачені спеціальні кріплення. Сюди ж при необхідності поміститься GSM-модуль або зовнішній радіоприймач. Сам корпус герметичний, доповнений гумовим ущільнювачем для максимального захисту електронного «мозку».
Плата блоку управління дуже проста для підключення і налаштування. Вона допускає необхідну оптимізацію під індивідуальні умови, але при цьому немає перевантаження зайвими можливостями. Біля контактів, кнопок, резисторів є підписи, а як задати потрібні параметри - описано в інструкціях.
Монтаж своїми руками не заборонений умовами гарантії, як це буває з деякою брендовою технікою. Програмування не занадто складне, і щоб ввести техніку в експлуатацію не знадобляться спеціальні знання – по керівництву, що додається, все робиться легко і швидко.
Для спрощення підключень використовуються знімні клеми. До плати підводиться живлення, а ось на усі інші облаштування системи дроту йде вже від неї. Обов'язково підключаються мотори і конденсатори, інші елементи йдуть на вибір. Важливі аксесуари безпеки, включаючи лампу, фотоелементи, іноді кнопку Стоп, зручні GSM-модуль, іноді корисні зовнішній приймач, кнопки управління, антена.
DIP-перемикачами задаються режими роботи: покроковий або автоматичний, з уповільненнями у кінці маневру (бажано) або без, з постійним світінням або миганням сигнальної лампи.
Резистори D1, A2 і F3 забезпечують плавне налаштування затримки другого приводу відносно першого, час автозакривання і силу приводів відповідно. Затримка другої стулки важлива, щоб добре підтискати ворота до упору притискною планкою. Велике значення тут не варто ставити. Автозакривання використовують не усі: при покроковому режимі другу команду подати не складно, зате закриватися ворота будуть тоді, коли зручно, а не підганяючи при форс-мажорах. А ось регулювання сили приводів дуже корисне: легку стулку ганяти повною потужністю шкідливо і для автоматики, і для воріт. Тут зусилля настроюється під конкретні умови, причому не ступінчасто, а плавно від 0 до 100.
Час роботи задається окремо для кожного приводу, так що кут відкривання стулкам можна забезпечити різний при необхідності. Робиться це кнопками Т1 або Т2 відповідно: кількість натиснень відповідає кількості секунд роботи. Аналогічно можна відрегулювати час уповільнень на старті і фініші.
Запис пультів однією кнопкою L1. При цьому можна запрограмувати звичайне повне відкривання і додаткове відкриття однієї стулки для пішохідного проходу.
Розширені можливості мало кому потрібні, тому і переплачувати за них без особливої потреби не варто. Зайве ускладнення системи теж ні до чого – ускладниться налаштування при установці, збільшиться ризик появи збоїв, важче стане діагностика і можливий ремонт в ході експлуатації.
Межі застосування
Теоретично межі застосування вказані як 1,5-3,5 м по ширині і 250-800 кг по вазі. Тут варто уточнити, що величини обернено пропорційні, тобто це 250 кг при 3,5 м ширини або 800 кг при 1,5 м в ідеальних умовах без вітру, без снігу і льоду, при оптимальній температурі в 20°С з гратчастою конструкцією. Поправки на клімат і вітровий тиск необхідно робити обов'язково, плюс деякий запас сил передбачати.
Інтенсивність моделі встановлена в межах 40%, що говорить про побутове призначення. Двигун зобов'язаний відпочивати між послідовними циклами, причому довше, ніж працював перед цим. На неконтрольованих проїздах з великим числом користувачів його краще не ставити.
Діапазон робочих температур моделі досить широкий: витримає до -30°С взимку і до 60°С влітку. Відсутність пластика і низькотемпературне мастило дозволяють техніці без проблем витримувати наш клімат.
Клас захисту IP54. Це означає, що корпус пилозахищений, що не пропускає бризок води у будь-якому напрямі.
Простота установки
Модель Rotelli MT 440 дійсно легко встановлюється. Техніка приходить максимально підготовленою до монтажу, а індивідуальні налаштування нечисленні і виконуються досить просто.
Є детальні інструкції, де все описано покроково доступною мовою. У цьому керівництві приведені не лише таблиця монтажних параметрів, але і схеми розташування приводів, наочно проілюстровані правильні або помилкові позиції. Дана схема розводки кабелів для приводів і можливих аксесуарів. Детально описаний монтаж, підключення і налаштування.
В крайньому випадку можна подзвонити в службу техпідтримки бренду, щоб отримати консультацію фахівця.
Комплектація
У мінімально можливому комплекті автоматики Rotelli MT 440 містяться два електроприводи, блок управління і пульт за умовчанням. За бажання число пультів можна змінити або навіть замінити цей пристрій іншим того ж призначення. Наприклад, на посту охорони компанії встановити стаціонарну кнопку замість пультів або на додаток до них. У багатоквартирних будинках великий попит мають GSM-модулі.
При цьому електроприводи поставляються із стартовими конденсаторами, місце під які зарезервоване в корпусі блоку управління. Також додається монтажний комплект: кронштейни і болти.
До речі, гайки для кріплення вилки штока мають обмеження, щоб не допустити поломки внаслідок зайвого затягування.
Невід'ємною частиною є також ключі розблокування.
Є вбудований в плату радіоприймач для роботи з пультами ДУ.
Рекомендується розширити комплект як мінімум сигнальною лампою і фотоелементами. Ці аксесуари забезпечують безпеку, тому зайвими не будуть.
Фотоелементи – парні інфрачервоні датчики, здатні «помітити» перешкоду на шляху стулок і зупинити ворота або реверсувати їх, дозволяючи уникнути зіткнення. Бажано ставити 2 пари, захищаючи підходи з обох боків.
Лампа діє простіше: її яскраво помаранчеве світло служить для сповіщення оточення про дію механізму, щоб вони не потрапили під удар стулки або виїжджаючий автомобіль.
За бажання можна придбати і інші аксесуари.
Висновки
Лінійна автоматика Rotelli MT 440 відрізняється продуманим механізмом з потужним двигуном в 320 Вт, металевим редуктором, довгим телескопічним штоком з ходом в 400 мм.
Блок управління забезпечує усі дійсно важливі функції, не ускладнює систему зайвим, при цьому максимально просто налаштовується.
Ціна реальна за якість самої техніки, а не звучність бренду, без переплат за посередницькі послуги (ми представляємо італійського виробника в Україні), без доплат за «навороти» і непотрібні функції. Аксесуари китайські, надійні, але недорогі порівняно з європейськими.
Техніка підходить для нашого клімату, сумісна з широкими стовпами і може встановлюватися своїми силами.
Автоматика забезпечена техпідтримкою. Гарантія реальна, причому усі питання вирішуються в київському сервісному центрі, а не через італійський завод-виробник.
Ніяких фінансових ризиків: плата за автоматику при отриманні на складі видачі вантажоперевізника.